Koronatiedote *Päivitetty 17.3.20*

Suomen kunto- ja terveysliikuntakeskusten yhdistys SKY ry:n tiedotti ja suositteli tiistaina 17.3.2020 muun muassa seuraavaa:

”Kunto- ja terveysliikuntakeskuksessa harjoitteleminen ei ole julkinen kokoontuminen.
Ryhmäliikuntapalveluita tulee tuottaa erittäin harkitusti; suosittelemme ryhmäkokojen pienentämistä alle kymmeneen (10) henkilöön.”

18.3.20 alkaen AJASTETUT ryhmäliikunta- ja spinningtunnit on peruttu toistaiseksi. VOIT EDELLEEN ITSE ALOITTAA HALUAMASI TUNNIN, nyt vuorokauden ympäri. Ryhmäliikunta- ja spinning-salissa saa kerrallaan olla maksimissaan 6 henkilöä/sali. Uudet viranomaismääräykset ja valmiuslaki voivat tuoda muutoksia suosituksiin lähipäivien aikana. Tiedotamme muutoksista kotisivuilla, somessa ja sähköpostilla. 

Vastaanotto ja kuntosali on avoinna normaalisti (vastaanotto ma-pe klo 16-20 ja la klo 10-14) ja avaimella treenaat normaalisti 24/7!

Mahdollisuus treenata kotona

KuntoKruunu tarjoaa maksutta käyttöösi Les Millsin videokirjaston, jonka avulla voit treenata omassa kodissasi! Saatavilla on noin 100 erilaista treeni- ja tekniikkavideota, meditaatiosta ja mielenhallinnasta koviin HIIT-treeneihin.

 

Koronavirustilanne on muuttunut viime päivien aikana maailmalla ja tämä on herättänyt kysymyksiä myös KuntoKruunussa. Seuraamme tilannetta tiiviisti ja huomioimme THL:n antamat ohjeistukset ja kehotukset kaikissa koronavirukseen liittyvissä asioissa. Löydät KuntoKruunusta desinfiointiainetta, jota voit halutessasi käyttää laitteiden puhdistamiseen.

Tietoa koronaviruksesta löydät THL:n sivuilta. THL:n mukaan uusi koronavirus tarttuu pääasiallisesti pisaratartuntana lähikontaktissa. Virus voi säilyä pinnoilla ja tartunta on mahdollinen myös kosketustartuntana käsien kautta sairastuneen henkilön ysköksistä saastuneiden materiaalien tai pintojen kautta. Tätä ei kuitenkaan pidetä tärkeimpänä tartuntareittinä.

Voit omalla toiminnallasi tehokkaasti vaikuttaa hyvän salihygienian edistämiseen yhteisissä tiloissamme.
Huomioi ainakin seuraavat asiat:

  • Älä treenaa sairaana
  • Noudata aina hyvää käsi- aivastus- ja yskimishygieniaa. Suojaa suusi ja nenäsi kertakäyttöliinalla, kun yskit tai aivastat. Jos sinulla ei ole nenäliinaa, yski tai aivasta puserosi hihan yläosaan, älä käsiisi. Laita käytetty nenäliina heti roskiin.
  • Pese aina kädet huolellisesti, kun saavut salille, wc-käynnin, yskimisen, niistämisen tai aivastamisen jälkeen.
  • Hyödynnä tarvittaessa käsidesiä.
  • Älä koskettele silmiä, nenää tai suuta, ellet ole juuri pessyt käsiäsi.
  • Pyyhi käyttämäsi laitteet ja välineet treenin jälkeen siihen varatuilla puhdistusvälineillä.
  • Käyttä halutessasi treenihanskoja.
  • Käytä omaa hikipyyhettä.

Suosittelemme, että etenkin suurentuneilta koronariskialueilta palanneet matkailijat pitäisivät taukoa treeneistään kahden viikon ajan.